فروشنده بنه سبز شور در ایران

بنه سبز شور نوعی پسته کوهی می باشد که از درخت چیده می شود. رنگ این محصول ابتدا صورتی سپس قرمز و در زمان رسیدن به رنگ سبز در می آید و علت نام گزاری این محصول به عنوان بنه سبز شور هم همین است. درخت این محصول قدی متوسط داشته و بین ۷ تا ۹ متر می باشد

فروشنده بنه سبز شور در ایران

بنه سبز شور چیست؟

بنه سبز شور چیست؟بنه سبز شور نوعی پسته کوهی می باشد قطر این نوع پسته حدود 5 میلی متر می باشد. این نوع پسته از درخت  برداشته می شود. درخت این محصول دارای برگ های تک شانه ای، برگچه های بیضوی تخم مرغی شکل و درختی دو پایه می باشد. این نوع پسته که به آن بنه یا سقز نیز گفته می شود از تیره پسته ایان است و دارای خواص بسیار گسترده ای می باشد. این نوع پسته کوهی در برخی از نواحی کشورمان دیده می شود. میوه بنه به صورت شفت است، و مغز آن روغنی می باشد و به صورت تخمه مصرف می شود. پوسته بنه بسیار سخت می باشد و باعث شکستن دندان می شود. پوسته بیرونی این میوه به رنگ سبز می باشد و زمان برداشت این محصول به صورت نیمه رسیده و در ماه اردیبهشت می باشد. خواص پسته کوهی یا همان بنه با تقریبا با خواص پسته آجیل برابر است. بنه دارای رنگ سبز است و کروی شکل می باشد. مغز آن شبیه به مغز پسته آجیلی اما کوچکتر می باشد. در استان کرمان با استفاده از بنه غذایی به نام قاتق بنه تهیه می کنند. از درخت بنه علاوه بر پسته ماده ای به نام سقز نیز به دست می آید. هر درخت بنه بین 500 تا 1000 گرم سقز می دهد که در صنایع مختلف مثل آدامس سازی کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد.ارتفاع درخت بنه به 7 تا 9 متر می رسد و در برخی مناطق کوهستانی ایران مانند کردستان به این میوه قزوان نیز می گویند. 

کشور های تولید کننده بنه سبز شور

کشور های تولید کننده بنه سبز شور در کشور ما ایران درخت بنه یا پسته کوهی به سه شکل یافت می شود. این محصول در استان های ایلام، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، کرمان، فارس، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و سیستان و بلوچستان می روید. همچنین این محصول در نقاط مختلف استان هرمزگان نیز میروید. همچنین چندین کشور در جهان این محصول یعنی بنه سبز شور را تولید می کنند. کشور های ایران، افغانستان، استرالیا و پاکستان، ترکیه و قفقاز تولید می شود. همچنین درخت این محصول در کشور های ایران، افغانستان، عراق، آناتولی، قفقاز، ترکیه، سوریه، ارمنستان، استرالیا و پاکستان می روید. درخت این محصول منبع تولید سقز نیز می باشد، سقز صمغی بسیار چسبناک، به رنگ سبز بسیار روشن و غلیظ است. از بنه در برخی از انواع غذا های محلی و همچنین ترشی ها نیز استفاده می شود. نام دیگر بنه به گویش لرستانی و بستکی بُه می باشد. 

فروشندگان برتر بنه سبز شور

فروشندگان برتر بنه سبز شوردر هنگام خرید بنه سبز شور شما باید به کیفیت بنه سبز دقت زیادی بکنید. شرکت ما مفتخر است که توانسته چندین سال بهترین و با کیفیت ترین نوع بنه سبز شور را در کشور پخش کند و رضایت مشتریان را تا حدودی زیادی برآورده سازد. شرکت ما همچنین  توانسته است یکی از فروشندگان برتر بنه سبز در کشور شود و افتخارات زیادی را کسب کند. بنه محصول بسیار پرطرفداری می باشد و مردم ایران از این محصول در غذاها و دارو های گیاهی خود استفاده می کنند. همچنین این محصول بسیار مفید بوده و خواص فراوانی دارد. شما هم اکنون می توانید با سر زدن به سایت شرکت ما با انواع مختلف بنه سبز شور آشنا شوید و اقدام به تهیه و خرید محصول مورد نظر خودتان بکنید. همچنین شما می توانید با تماس گرفتن با یکی از شماره های درون سایت با مشاوران ما در ارتباط باشید و مشورت های لازم در مورد قیمت و انواع بنه را از آنها بگیرید. امیدوارم از مطالب کمال استفاده را برده باشید. 

3

  1. این بنه شور
    همون ترشی بنه خودمان هست؟
    ترشی هارو در ظرف های چند کیلویی قابل فروش دارید؟
    و اینکه اگر ۴ تا ظرف ۵ کیلویی بخاهیم امکانش هست برامون بفرستین؟

  2. سلام عرض ادب وخسته نباشید
    من از هر محصولی که از شما گرفتم از کیفیتش راضی بودم قیمتش هم مناسب بود خدا خیرتون بده.
    میخواستم بدونم که شما کره پسته ممتاز هم دارید؟🤔

    • سلام و درود خدمت شما جناب آقای ملک زاد
      ما خوشحال هستیم که شما از محصولات ما رضایت دارید.🌹
      برای سفارشات بعدی خدمت شما هستیم.🌹

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما