تامین کننده پسته وحشی نر در بازار ایران

پسته وحشی یا پسته کوهی یک گیاه دو پایه می باشد، به این صورت که پسته وحشی نر بر روی یک پایه و پسته وحشی ماده بر روی پایه دیگر قرار دارد. پسته وحشی یکی از درختان خودرو در مناطق کوهستانی است که میوه
های بسیار خوشمزه و مقوی دارد. ارتفاع درختان پسته وحشی ۲ تا ۷ متر است و
معمولا عمر زیادی دارند، تا جاییکه درختانی با طول عمر ۱۵۰۰ سال هم در
کوهستان های ایران دیده شده است. این درخت بیشتر در مناطق دور دست کوهستانی
همچون قله های پرارتفاع و لبه پرتگاه ها رشد می کند. پسته وحشی شبیه پسته
معمولی، دارای مغز روغنی و پوست بسیار سخت می باشد. در بعضی گونه های پسته
وحشی،۳۰ الی ۳۵ درصد دانه ها را روغن تشکیل می دهد. ولی اندازه پسته وحشی
از پسته معمولی کوچکتر است. در گذشته پسته وحشی بیشتر در بازارهای سنتی و محلی استان های دامنه زاگرس یافت می شد اما امروز با گسترش بازارهای اینترنتی، می توان  این میوه خوشمزه را در هر کجای دنیا تهیه کرد.

تامین کننده پسته وحشی نر در بازار ایران

نگاه کلی بر پسته وحشی نر

نگاه کلی بر پسته وحشی نرپسته کوهی یک گونه زیست محیطی بسیار پر ارزش می باشد. پوشش گیاهی حاصل از رویش درختان پسته وحشی، از رواناب های سطحی و سیلاب جلوگیری می کند و باعث حفظ حوزه های آبخیز داری می شود. صمغ، میوه و برگ درخت پسته وحشی مصارف صنعتی و دارویی زیادی دارد. همچنین به عنوان غذا و سوخت ساکنین بومی مناطق کوهستانی محسوب می شود. با توجه به اینکه درختان پسته وحشی، سمپاشی نمی شوند، میوه پسته وحشی سالم تر از پسته معمولی می باشد. پسته وحشی برطرف کننده ضعف کبد، طحال و استخوان است. همچنین خواص بی نظیری چون دفع کننده انگل معده، ضد سرفه، تسکین دهنده دردهای کمر و قولنج می باشد. در طب سنتی از خاصیت ضد میکروبی میوه پسته وحشی در تهیه ضماد برای زخم ها استفاده می شد. متاسفانه در سالهای اخیر، جنگل های پسته وحشی به دلیل عدم امکان تکثیر و استقرار طبیعی درختان جدید رو به نابودی می باشد که نیاز به رسیدگی مسولان محیط زیست دارد. یکی از انواع پسته وحشی که سراسر ایران رشد میکند، پسته وحشی بنه است که به شکل گرد بوده و پوست سبز و سخت دارد. نوع دیگر، پسته وحشی منطقه سرخس است. این نوع پسته خاص منطقه سرخس بوده و در جنگل های شمال شرق ایران رشد می کند. پسته مرغوبی که مناسب صادرات می باشد. 

بررسی کیفیت پسته وحشی نر

بررسی کیفیت پسته وحشی نر محصولات پر کیفیت، همواره در بازار تقاضای بیشتری داشته و فرایند خرید و فروش بهتری دارند. کیفیت پسته وحشی همچون دیگر دانه های روغنی که به مصرف خوراک می رسند باید مطلوب و قابل توجه باشد. یک دانه پسته وحشی، باید تازه باشد و بوی کهنگی ندهد. اثرات کرم خوردگی و کپک در آن مشاهده نشود. همچنین  ظاهر پسته، شفاف بوده و رنگ روشن داشته باشد. در مورد فروش هایی که بصورت بسته بندی شده انجام می شود، لازم است محصول دارای بسته بندی های شکیل و دارای مشخصات بهداشتی و نشانی محل بسته بندی باشد. پسته های وحشی با کیفیت و تازه، خواص دارویی و غذایی خود را حفظ کرده و مصرف آنها رضایت بخش خواهد بود.

مرکز پخش انواع پسته وحشی

مرکز پخش انواع پسته وحشی پسته وحشی به عنوان یک محصول منحصر به فرد مناطق کوهستانی ایران،از محصولات مهم در بخش صادرات غیر نفتی محسوب می شود. محصولی که تقریبا در هیچ کجای دنیا یافت نمی شود. امروزه با   توجه به علاقه افراد به محصولات ارگانیک و طبیعی، پسته وحشی می تواند شرایط لازم را ،به عنوان یک گزینه مطلوب، داشته باشد. هر سال در پایان فصل برداشت پسته وحشی، تجار بازار، قیمت پسته را مشخص می کنند. با این وجود، نبود صنایع تبدیلی و نیز کمبود دانش و تخصص به روز در این زمینه، امکانات فرآوری پسته وحشی در کشور وجود ندارد. این ضعف باعث خروج این محصول با ارزش به خارج کشور با قیمت های بسیار ناچیز می شود. با مدیریت صحیح بازار های بین المللی، امکان بهبود قیمت پسته در بازار بوجود آمده و صادرات پسته وحشی افزایش خواهد یافت. تبلیغات گسترده در سایت های مختلف می تواند نقش موثری داشته باشد و فروش جهانی این محصول با ارزش را به دنبال داشته باشد.

3

  1. سلام وقتتون بخیر
    دکتر به من‌توصیه کرده برای مشکل کبد چرب من پسته وحشی باید مصرف کنم

  2. ضمن عرض سلام وخسته نباشیدبه شما بایدخدمتتون عرض کنم که ما چندین ماهه مشتری شماهستیم وازمحصولاتتون راضی هستیم خداخیرتون بده

    • سلام و درود خدمت شما جناب آقای محمدی
      ما خوشحال هستیم که شما از محصولات ما رضایت دارید.🌹
      برای سفارشات بعدی در خدمت شما هستیم.🌹

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما