عرضه خلال مغز پسته صادراتی ایران در بازارهای پر رونق کشورهای حاشیه خلیج فارس

صادرات خلال مغز پسته به کشورهای حاشیه خلیج فارس در ایران یکی از مهم‌ترین صادرات به شمار می‌رود. خلال مغز پسته  در کشورهای این حوضه از اهمیت و ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و از این رو بررسی این موضوع و ابعاد مختلف آن همواره مورد توجه مشتریان بوده است.

عرضه خلال مغز پسته صادراتی ایران در بازارهای پر رونق کشورهای حاشیه خلیج فارس

صادرات خلال مغز پسته

صادرات خلال مغز پسته

 

 

در سال‌های اخیر با ورود آمریکا به عرصه صادرات پسته رقابت تنگاتنگی میان ایران و آمریکا شکل گرفت و هر کدام به گونه‌ای در تلاش‌اند تا بهترین محصول خود را به کشورها صادر کنند. این دو کشور تقریبا 70 الی 80 درصد نیاز پسته جهان را تامین می‌کنند و در این میان ایران سهم 90 درصدی در صادرات پسته را به خود اختصاص داده است.موضوعی که در ابتدا مطرح می‌باشد این است که نیاز مشتری به چه نوع پسته و یا نوع دیگر آن به صورت خلال و یا پودر پسته است. از آنجایی که کشورهای حوزه خلیج فارس تمایل زیادی برای استفاده از این محصول مرغوب دارند بیشتر سفارشات خود را در ایران به ثبت رسانده و نیاز خود را از این راه تامین می‌کنند. مخصوصا دو کشور قطر و عمان استقبال زیادی از این خشکبار خندان دارند.

نحوه صادر کردن خلال پسته به کشورهای حوضه خلیج فارس

نحوه صادر کردن خلال پسته به کشورهای حوضه خلیج فارس

همانطور که گفته شد در ابتدا نیاز بازار صادرات و مشتری در نظر گرفته می‌شود و با توجه به این موضوع صادرات پسته و خلال پسته صورت می‌گیرد. نوع صادرات هر پسته به کشور مقصد با یکدیگر متفاوت است. برای مثال کشورهای اروپایی بیشتر خواهان پسته‌های خشک هستند و در مقابل کشورهای عربی پسته‌های خام و خیلی تازه را بیشتر ترجیح می‌دهند.
صادرات پسته خیلی هم آسان نیست و باید چندین مرحله را طی کند تا به تایید نهایی برسد و سپس صادرات آغاز شود. هنگامی که محصول از گمرک رد شد توسط کارشناسان فعال در صنعت محصولات صنایع غذایی مورد آزمایش قرار می‌گیرد و به این صورت است که اگر مورد تایید باشد پذیرفته و اگر چیزی نباشد که در قرارداد وجود داشت رد خواهد شد.
در هر کشور استانداردهای خاصی برای صادرات و واردات در نظر گرفته می‌شود، برای مثال در بسیاری از کشورها باید مقدار سم آفلا توکسین در پسته و مشتقات آن بسیار پایین باشد. صادرات مغز پسته خلال شده به کشورهای حاشیه خلیج فارس باید تایید سلامت را به منظور آزمایش میزان سم آفلا توکسین دریافت کند. از این رو باید صادرات پسته با کیفیت بالایی صورت گیرد تا مانع از ضررها و زیان‌های احتمالی شود. در هنگام صادرات پسته سه مورد زیر بررسی می‌شود که البته این موارد در نحوه و کیفیت خلال پسته تاثیر بسزایی دارد:

  • پسته بادامی
  • مغز پسته
  • مغز پسته سبز
  • پسته خندان
  • پسته لب پسته
  • پسته خام

صادرات خلال مغز پسته به کشورهای حاشیه خلیج فارس چگونه است؟

صادرات خلال مغز پسته به کشورهای حاشیه خلیج فارس چگونه است؟

پس از اینکه مراحل بالا به طور جدی و کاملا استاندار شکل گرفت، نوبت به بارنامه شدن خلال پسته می‌رسد که در این مرحله شرکت‌های زیادی فعال هستند. البته این مرحله بسیار هم سخت نیست و با تمهیدات مخصوصی که به کار گرفته می‌شود نیازی به صرف زمان زیادی نیست.در هنگام صادرات خلال پسته به کشورهای حوزه خلیج فارس قوانین مخصوص در نظر گرفته می‌شود که این قوانین موسوم به ارایه یک پیش نویس برای صادرات محصول و خشکبار است. این پیش نویس یک امضای مخصوص برای تسویه حساب نهایی است.

و سخن پایانی اینکه

صادرات مغز پسته خلال شده به کشورهای حاشیه خلیج فارس یکی از موارد مهم این مقاله بود که سعی کردیم ابعاد صادرات آن را به طور کلی برای شما بیان کنیم. این محصول نه تنها در حومه خلیج فارس بلکه در جهان نیز از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد. خلال پسته ایران چندین سال است که صادرات محصول خود را به کشورهای خلیج فارس آغاز کرده است.

برای مشاوره و ارتباط بهتر در

Whatss App 

کلیک کنید

8

  1. سلام اوقات به کام برای صادرات به افریقا حدود یک کانتینر خلال پسته درجه مطلوب خواهانیم اگر میتوانید تامین کنین به من اطلاع بدین ممنون

  2. سلام
    برای صادرات شما چقدر میتونین خلال پسته و بادام امریکایی برای من تامین کنین
    هرچقدر بتونید ما میخاهیم

    • سلام
      شماره تلفن خود را در فرم وارد کنید تا همکارانم با شما تماس بگیرند🙏 🌹

  3. سلام علیکم
    من محمد علی هستم از کشور کویت یک دوست از کشور آلمان به من سفارش خلال پسته ممتاز و اعلا کرده است و من تحقیق کردم درباره شما و با آنها صحبت کردم درباره شما و آنها گفتند که نمونه ای میخواهند برای مشاهده ‏سنجش کیفیت، از شما خریداری کنم و برای شان بفرستم.
    آنها بر روی هم ۵۲ کیلو سفارش دادند برای نمونه.

    • سلام و درود خدمت شما جناب آقای حسنی
      در واتساپ با کارشناسان ما ارتباط بگیرید و سفارشتان را ثبت کنید.🌹
      شما میتوانید برای صحبت و یا نوشتن قرارداد به یکی از شعبه های دفتر ما تشریف بیارید.🌹
      در خدمت شما هستیم.🙏🏻

  4. سلام و وقت بخیر
    من در تهران بستنی فروشی دارم میخواستم برای روکار بستنی از شما خلال پسته ‏ای با قیمت مناسب و کیفیت خوب بخرم.
    سبز بودن خلال پسته برای ما مهم نیست چون در بستنی اگر خلال بسته سبز هم بریزیم زرد میشود.
    حداقل سفارش ما در ماه ۱۰۰ کیلو است.
    ما مایل هستیم خلال پسته ها در کارتون برای ما ارسال بشوند، چون در کیسه خرد می شوند و خیلی ریز نشان میدهند.
    ممنون از کوشا دانه🌹

    • سلام و درود خدمت شما
      بله، خلال پسته با کیفیت مناسب موجود داریم.
      شما با هر کیفیتی که بخواهید ما برای شما تولید میکنیم.
      هر نوع بسته بندی که بخواهید برای شما بسته بندی می کنیم.
      در واتساپ با ما ارتباط بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.🌹
      در خدمت شما هستیم.🌹

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما