فروشندگان بنه یک کیلویی در کشور

بنه یک کیلویی چگونه تهیه میشود؟

بنه میوه چه درختی است؟

شباهت ها و تفاوت های بنه با پسته را توضیح دهید. نکات مهم درباره بنه. میوه بنه در چه مناطقی یافت میشوند؟

موارد استفاده از بنه در شهرهای کرمانشاه،کردستان و کرمان،خاصیت های بنه در درمان برخی بیماری ها،راه های کسب درآمد قابل قبول از میوه بنه،راه های خرید بدون واسطه بنه از تولید کنندگان این میوه،خرید اینترنتی بنه.

فروشندگان بنه یک کیلویی در کشور

نکات مهم درباره بنه

نکات مهم درباره بنهبنه یا همان پسته ی کوهی محصول درختی است که از آن سقز نیز گرفته میشود،میوه بنه در ابتدای رشد کردن نرم است و به رنگ سبز دیده میشود.

مصرف این میوه در ابتدا تاثیر خوبی بر روی معده دارد،پس از گذشت دوره ی رشد و رسیدن بنه جنس آن سفت میشود و خوردن آن ممکن است به دندان ها آسیب وارد کند که باید هنگام خوردن وقت لازم را به عمل آورد.

نحوه خوردن بنه نیز مانند تخمه می باشد و طعم دلپذیر آن خوردن بنه را برای شما خوشایند خواهد کرد،خواص این پسته کوچک که ظاهری دایره ای شکل نیز دارد تقریبا مانند پسته اصلی که در داخل آجیل مشاهده میکنید است.

حتی مغز آن نیز تقریبا همان طعم مغز پسته اصلی را دارد با این تفاوت که کوچک تر از آن میباشد. این میوه تقریبا در تمام مناطق کوهستانی کشور موجود است در هر کدام از شهر های ایران برای آن اسم متفاوتی وجود دارد.

در مناطق کردنشین مانند کردستان و کرمانشاه از این میوه برای خوشبو کردن دوغ و روغن حیوانی و ترشی استفاده میکنند.در کرمانشاه به حالت نرسیده آن ونوشک گفته میشود و در حالت رسیده آن ونتاق گفته میشود،در کردستان نیز به قزوان مشهور می باشد.

این میوه در کرمان طرفداران خاص خود را دارد به طوری که از آن غذایی لذیذ به اسم قاتق بنه درست میکنند.

مصارف بنه یک کیلویی

مصارف بنه یک کیلوییدرباره بنه یک کیلویی باید گفت مصارف زیادی از آن می شود به طور کل از بنه بیشتر در درمان بسیاری از مریضی ها استفاده می شود به طور مثال این میوه در درمان کم خونی نقش بسزایی دارد.

تقویت به دستگاه گوارش و کمک به نابودی کرم های معده و روده، بهبود درد کمر و قولنج، تقویت نیروی جنسی و تقویت اعصاب و ادرار آور بودن و رفع سنگ های ریز کلیه از مزایای این میوه می باشد.

اینها کمترین خواصی بودند که از این میوه گفته شده اند،البته باید گفت که این میوه بجز مصارف دارویی و درمانی در جای جای کشور به شکل های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور مثال در کرمان، بیرجند و زاهدان ازین میوه برای درست کردن غذایی مقوی استفاده می شود،در دامنه های زاگرس نیز از این میوه برای درست کردن ترشی و یا خوشبو و مزه کردن دوغ و روغن حیوانی مورد استفاده قرار می گیرد.

در متون کتاب های سنتی همچون حب الخضرا نیز آمده است که میوه ای کوچک که طعمی چرب مانند و کمی ترش وجود دارد که برای حافظه بسیار مقوی می باشد،همچنین ترکیب کردن این میوه با چند نوع گیاه دیگر برای درد سینه خیلی خوب است.

عرضه کنندگان بنه یک کیلویی

عرضه کنندگان بنه یک کیلوییعرضه کنندگان بنه برای خرید این میوه باید به بازارهای محلی مراجعه کنید،میوه ها پس از چیده شدن در بسته بندی های مخصوص راهی بازار می شوند.

خیلی از تولید کنندگان هستند که در این زمینه مشغول به کارهستند،کشور ما به دلیل وضعیت جوی و آب و هوایی معتدل که شرایط ایده آل پرورش و تولید این میوه است در جهان به عنوان تولید کننده برتر بنه شهره است.

عرضه بنه یکی از پرسودترین شغل ها می باشد که البته شامل زحمت های خاص خود در تولید این میوه نیز می باشد،سعی تولید کنندگان این میوه بر این است که محصول خود را به صورت مستقیم و یا حداقل با فروش توسط نمایندگی های مجاز به فروش بگذارند که باعث حذف واسطه ها و کاهش قیمت محصول می شود.

البته تولیدکنندگان برای خریداران در سراسر کشور و حتی علاقه مندان در خارج از کشور هم تفکراتی اندیشیده اند.

آنها با برقرار کردن سایت های خرید آنلاین شرایط را برای خرید علاقه مندان فراهم نموده اند.

2

  1. قیمت سه بسته از بنه های یک کیلوییتون چند است؟
    اگر ممکن باشه من سه بسته میخاستم فقط راهنمایی بفرمایید چطور میشه ثبت سفارش کرد و انشالله تا چند روز دیگه به دست من‌میرسه؟!

  2. سلام حال شماخوبه
    من میخواستم برم مشهدازمحصولات شماگرفتم به عنوان سوعانی برای دوستام بردم همشون گفتن ازکجاگرفتی کیفیت خوبی داره

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما