فروش پسته کوهی شیراز در بازار داخلی

پسته کوهی یکی از دانه های روغنی است که در تمام شهرها کشت نمی شود و آب و هوای خشک و نیمه خشک کوهستانی را لازم دارد. یکی از شهرهایی که این دانه روغنی در آن برداشت می شود، کوهستان های شیراز است.

فروش پسته کوهی شیراز به صورت عمده و خرد در بازار داخلی عرضه می شود. قیمت پسته کوهی متغییر است و مانند سایر دانه های روغنی نوسانات بازار را دارد.

فروش پسته کوهی شیراز در بازار داخلی

مشخصات ظاهری پسته کوهی

مشخصات ظاهری پسته کوهی پسته کوهی به اسم بنه نیز شناخته می شود که در مناطق کوهستانی که دارای آب و هوای خشک و نیمه خشک هستند برداشت می شود. درخت این میوه به صورت خودرو در طبیعت بکر رشد می کند و هیجچ مراقبت ویژه ای نمی خواهد. به دلیل اینکه به درخت آن هیچ گونه کود شیمیایی و آفتی زده نمی شود، میوه آن خواص درمانی بسیار بالایی دارد.

پسته کوهی از لحاظ اندازه مانند پسته درختی است که رویه آن پوسته ای سفت دارد و باید شکسته شده و میوه داخل آن مصرف شود. از لحاظ ظاهری نیز بیضی شکل است و رنگ سبز تیره ای دارد و پوسته ی بعضی از دانه ها دو رنگ بوده و سبز و نارنجی دیده می شود.

در داخل ایران سه گونه از پسته کوهی وجود دارد که هرکدام در مناطق خاصی برداشت می شوند. نمونه ای دیگر از پسته کوهی وجود دارد که پوسته ای نرم و انعطاف پذیر دارد و به راحتی با دست از میوه داخل آن جدا می شود. اما پسته کوهی که طعم لذیذی دارد و از لحاظ خواص درمانی بسیار حائز اهمیت است، نمونه ای است که پوست سفت و محکمی دارد.

دانه روغنی که داخل این پوسته قرار دارد بسیار مفید است و علاوه بر مصرف خوراکی که دارد، روغن آن هم بسیار پرکاربرد و مفید است.

فواید استفاده از پسته کوهی

فروش پسته کوهی شیراز در بازار داخلی

پسته کوهی دانه ای روغنی است که از دل طبیعت بکر و وحشی برداشت می شود، به همین دلیل خواص فوق العاده ای دارد. از خواص مهم پسته کوهی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

پسته کوهی همه ی املاح معدنی مانند ید، کلسیم، آهن، روی، منگنز و…دارد و روغن موجود در آن رگها را پاک می کند.

خوراک پسته کوهی برای زنان حامله بسیار مفید است و مصرف آن را به زنان باردار پیشنهاد می کنند.

این دانه روغنی پروتئین بالایی همراه با کالری دارد، به همین دلیل برای کسانی که ورزش و یا کارهای سنگین می کنند بسیار مفید است.

مواد معدنی که در پسته کوهی وجود دارد برای تقویت حافظه بسیار مفید است و باعث بیماری هایی مانند آلزایمر می شود.

کلسیم موجود در پسته کوهی باعث تقویت استخوان می شود و برای کسانی که دچار بیماری آرتروز و یا نرمی استخوان هستند بسیار مفید است.

یکی از فرآورده های بی نظیر پسته کوهی روغن آن است که مصرف خوراکی نیز دارد و از روغن آن می توان به عنوان طعم دهنده در سالادها و سس ها استفاده کرد.

پسته کوهی حتی در زیبایی پوست نیز بسیار کاربرد دارد چون به صورت خوراکی که مصرف می شود، ویتامین ای و آ موجود در آن باعث انعطاف و کلاژن سازی پوست می شود. به عنوان ماسک نیز می توان پودر شده آن را روی پوست قرار داد که باعث روشن شدن پوست تیره می شود.

فروشندگان پسته کوهی شیراز

فروش پسته کوهی شیراز در بازار داخلی

فروشندگان پسته کوهی در شیراز این میوه را اکثرا به صورت عمده به سایر مراکز عرضه آن در سراسر کشور می فروشند و قیمت حجم های عمده آن نسبت به حجم های کمتر این میوه مناسب تر و ارزان تر است.

پسته کوهی در تمام مناطق آب و هوایی رشد نمی کند و شرایط خاصی را برای  رشد لازم دارد، به همین دلیل شهرهایی که دارای آب و هوای خشک و نیمه خشک هستند در قسمت های کوهستانی آنجا می توان میوه را برداشت کرد.

برای تهیه پسته کوهی مرغوب، بیشتر افراد سعی می کنند که از عرضه کننده دست اول خرید کنند تا هم بتوانند محصول تازه ای تهیه کنند و هم محصول را با قیمت مناسب و تخیف خوب تهیه کنند.

شیراز و شهرهایی که نزدیک منطقه کوهستانی رشته کوه های زاگروس هستند، شهرهایی اصلی در عرضه این دانه روغنی می باشند.

2

  1. سلام شما در شیراز فروشگاهی دارید که بشه ازونجا حضوری خرید کرد یا با پیک برای من سفارش هام بیاره؟؟
    من شیراز هستم و مدتها بود دنبال جایی معتبر بودم و حالا خیلی خوشنودم چون میتونم برای وئم و خانواده ام از شما تهیه کنم

  2. سلام حال شماچطوره محصولات خوبی دارید اگه سعی کنید همینطوری باکیفیت وباقیمت مناسب محصولاتتون روبرای مشتری بفرستیدقول میدم همیشه مشتری دائم شمابمونم

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما