قیمت مغز پسته خام در بازار

در بازارهای داخلی قیمت مغز پسته خام گرانتر از پسته با پوست می باشد. در کشورما بسیاری از شهرها درخت پسته را  کشت می کنند اما معروف ترین نوع آن پسته رفسنجان می باشد که هم از لحاظ اندازه و هم از نظر طعم با پسته های دیگر مناطق بسیار متفاوت است.

قیمت مغز پسته خام در بازار

نکاتی درباره مغز پسته خام

نکاتی درباره مغز پسته خاماز جمله نکاتی که باید درباره مغز پسته خام بدانید این است که این محصول باید کاملا سبز رنگ باشد و وجود هرگونه لک  و رنگ های دیگر بر روی مغز پسته نشان دهنده بی کیفیت بودن آن می باشد.

 در واقع می توان گفت که انواع مختلف آجیل و خشکبار منبع های غنی از مواد مغذی مورد نیاز بدن از جمله پروتئین ها و ویتامین ها می باشند.  در این میان نیز مغز پسته از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به این خاطر که دارای آهن فراوان و دیگر ویتامین ها می باشد. اگر چه که پسته از لحاظ شکل بسیار کوچک است اما از نظر خاصیت بسیار میوه مقوی نیز است.

مغز پسته  از نظر طب  سنتی در ایران طبعی گرم و خشک دارد. همچنین مقدار  آهن بسیار موجود در این محصول  سبب می گردد که توانایی بدن برای جذب آهن بیشتر شود، بنابراین بیماری هایی از جمله کم خونی را درمان می کند.

در ضمن باید بدانید مغز این میوه شگفت انگیز دارای مقدار بالای پروتئین  های گیاهی  و همچنین اسیدهای چرب ضروری که برای بدن لازم هستند می باشد. از دیگر مواد معدنی موجود در پسته می توان فسفر، کلسیم و روی را مثال زد که هر کدام برای سلامتی بدن لازم هستند.

موارد استفاده از مغز پسته خام

موارد استفاده از مغز پسته خامبه طور کلی می توان گفت که بیشترین موارد استفاده از مغز پسته خام در آجیل ها برای عید نوروز می باشد. به جرات می توان گفت که پسته جزء سالم ترین مواد غذایی است که در ایران وجود دارد. از این محصول در کشور ما در ایام نوروز بسیار استقبال می شود. 

جالب است  بدانید که مرکز اصلی تولید پسته در ایران شهر رفسنجان در استان کرمان می باشد که با توجه به تولید بالای پسته در این شهر، هرساله حجم بالایی از این محصول به کشورهای همسایه صادر می گردد. 

باید بدانید که مصرف کردن  پسته  در هر روز موجب می شود که بدن از شر بیماری های سیستم گوارشی در امان بماند. همچنین پسته باعث می شود که قلب سالم بماند و موجب تنظیم شدن قند خون شود.

از دیگر خاصیت هایی که می توان از مصرف مغز پسته خام به آن اشاره کرد این است که:

  • از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند.
  •   برای افرادی که دچار افسردگی می باشند مفید است و موجب تقویت اعصاب می گردد. 
  • مغز پسته به علت داشتن آهن بالا خاصیت  خون سازی دارد و برای افراد دچار کم خونی دارند توصیه می شود.
  • خوردن پسته همچنین به دلیل طبع گرم  نیروی جنسی را افزایش می دهد.
  • مغز پسته معده را تقویت کرده و از بروز زخم معده جلوگیری می کند.

یکی از خوراکی های کم کالری و بسیار مفید برای افرادی که دارای رژیم لاغری هستند مغز پسته خام‌ است و دلیل آن هم این است که با خوردن یک مشت از این محصول تا چندین ساعت گرسنه نخواهید شد.

فروشگاه عرضه مغز پسته خام

فروشگاه عرضه مغز پسته خامدر فروشگاه عرضه مغز پسته خام این محصول با کیفیت های مختلف به فروش می رسد. در این فروشگاه مغز پسته هم‌ به صورت بسته بندی شده و هم‌ به شکل فله ای فروخته می شوند. اگر این محصول را به صورت عمده خریداری کنید قطعا برایتان مقرون به صرفه تر در می آید. 

این محصول را هم می توانید به صورت خام‌ و هم‌می‌توانید آن را خشک نموده و با آب و نمک تفت دهید تا طعم خوش مزه تری به خود بگیرد، مصرف کنید. در فروشگاه عرضه انواع خشکبار و آجیل مغز پسته به هر دو صورت وجود دارد که می توانید بسه به نیاز خود محصول مورد نظر را خریداری نمایید.

3

  1. سلام وقتتون بخیر
    من مغز پسته تازه میخاستم
    اگر موجد دارید 30 40 کیلو به من اطلاع بدین

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما