قیمت پسته کوهی دندانه در بازار داخلی

پسته کوهی دندانه که بیشتر در کوه و مناطق کوهستانی رشد می کند بیشتر در بازارهای خشکبار فروشی تبریز به فروش می رسد. شهر تبریز یکی از مراکز فروش پسته کوهی می باشد که مشتریان از آن به عنوان یک غذای محلی از آن استفاده می کنند.

قیمت پسته کوهی دندانه در بازار داخلی

شاخص های پسته کوهی دندانه

شاخص های پسته کوهی دندانه پسته کوهی دندانه یک نوع پسته می باشد که درخت یا گیاه آن در کوه ها رشد و محصول می دهد که این نوع پسته در استان خراسان رضوی به نام یا عنوان بنه شناخته می شود و از آن یک مدل غذای محلی بسیار خوشمزه درست می کنند.

توصیه می شود مصرف کنندگان عزیز از پسته دندانه  خریداری ننمایند چرا که پسته کوهی دندانه به علت اینکه روغن زیاد دارد یا اصطلاحا چرب می باشد باعث گرما زدگی یا کپک زدگی می گردد و خاصیت غذایی و طعم و کیفیت خود را از دست می دهد.


موارد استفاده از پسته کوهی دندانه

موارد استفاده از پسته کوهی دندانه مرکز اصلی تولید و فروش پسته کوهی عالی در شهر تبریز می باشد پسته کوهی بنه غذایی لذیذ و مقوی می‌باشد که بهترین موقع استفاده از آن در فصل زمستان می‌باشد که از این غذا در استان خراسان به عنوان محلی اشکنه نام می برند که بسیار مقوی می‌باشد. 

این غذای محلی را میتوان همراه با پیاز استفاده کرد که طعم آن خوشمزه تر و باکیفیت می‌باشد از پسته کوهی می توان برای تنظیم چربی  خون استفاده نمود کسانی که بیماری چربی خون دارند توصیه می شود از این غذا محلی استفاده نمایند.

 

پخت غذای محلی بیشتر با استفاده از روغن های محلی توصیه می گردد چرا که با تهیه غذای محلی با استفاده از روغن های صنعتی و کارخانه ای باعث ترش و ناراحتی معده می گردد از جمله روغن هایی که می توان برای پخت این غذای محلی استفاده کرد روغن دنبه گوسفند می باشد که خود روغن هم باعث دفع چربی خون می شود از دیگر روغنی که می توان از آن برای پخت غذای محلی استفاده کرد روغن زرد گوسفندی می‌باشد که بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد.

پسته کوهی که با نام محلی بنه شناخته می شود پوست آن از دو لایه که هسته را در خود جای می هد و از هسته در برابر آفت نگهداری می کند لایه یا پوسته اول که معمولا سبز رنگ و روغنی هست در رو قرار دارد و چرب یا روغنی می باشد و پوسته دوم که همانند پوسته بادام سخت می باشد از هسته نگهداری می کند.

مغز یا هسته پسته کوهی یکی از هسته های پر انرژی می باشد که بسیار خوش طعم و چرب می باشد برای درست کردن غذایی که با این پسته درست می شود ابتدا باید پسته ها را آسیاب کرد و آنها را در آب ریخت که هسته یا مغز آن  به علت سبکی در روی آب شناور می شود بعد آنها را از روی آب  جمع کرده و در ظرفی که این غذای محلی خوش طعم را می خواهیم درست  کنیم با روغن سرخ کرده بعد آب و روغن  را اضافه می کنیم .

پیاز کوهی یکی از بهترین و خوش طعم ترین سبزیجات می باشد که با این غذای محلی خوشمزه می شود استفاده کرد.

قیمت نهایی پسته کوهی دندانه در بازار

قیمت نهایی پسته کوهی دندانه در بازار پسته کوهی که بیشتر در خشکبار فروشی ها موجود می باشد بستگی به مدل و کیفیت این  میوه دارد هرچه پسته کیفیت بیشتری داشته باشد دارای مشتری بیشتر و با قیمت مناسب تر موجود می باشد.

اگر بخواهیم این محصول را به صورت عمده و کلی از تاجران یا خشکبار فروشی ها خریداری نمایید معمولا با قیمت ارزان تر به مشتریان فروخته می شود همچنین مشتریان برای آگاهی از قیمت این میوه از سایت های خشکبار فروشی اطلاع کافی از قیمت این محصول را دریافت نمایند.

در صورتی که مشتریان این محصول خواسته باشند این محصول را خریداری نمایند پس از سفارش به آدرس خریدار بدون هیچ گونه هزینه ای ارسال می گردد.

همچنین قیمت پسته کوهی  بر اساس نوع و درجه کیفیت این محصول طبقه بندی و در بازار های فروش عرضه می گردد.

هرچه این میوه کیفیت بالاتری داشته باشد قیمت آن هم به نسبت بیشتر می باشد و قیمت نهایی پسته را می توان از مراکز فروش کلی بدست آورد.

معمولا پسته های شور از قیمت پایین تری برخوردار می باشند چرا که همراه با نمکی که برای شور کردن پسته استفاده می شود فروخته می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما