ونوشک ارگانیک کرمانشاه در ایران

ونوشک ارگانیک کرمانشاه که نام دیگر آن بنه می باشد از جمله گیاهان دارویی بومی استان کرمانشاه است که تاثیر نیرو دهنده، محرک و قابض دارد.

ونوشک ارگانیک کرمانشاه در ایران

آشنایی با ونوشک ارگانیک کرمانشاه

آشنایی با ونوشک ارگانیک کرمانشاه

بنه یا ونوشک کرمانشاه با نام علمی pistacia که متعلق به تیره پسته (Anacardiaceae)می باشد از جمله گیاهان دارویی بومی استان کرمانشاه است که نیرو دهنده و بسیار محرک است و پوست و برگ درختان آن به علت وجود تانن زیاد در آن اثر قابض دارد و در اسهال های ساده مورد مصرف قرار می گیرد و از آن در موارد تاخیر وقوع قاعدگی و در آلبومینوری استفاده به عمل می آمده است. ونوشک درختچه ای است که دو تا پنج متر ارتفاع دارد که دارای برگ های مرکب از 9 تا 11 برگچه می باشد، از مشخصات دیگر آن این است که گل های مجتمع به صورت خوشه ای و میوه ای شفت و رنگ های قرمز دارد که میوه آن پس از رسیدن به برگ قهوه ای رنگ در می آید. از گیاه ونوشک به حالت طبیعی و یا با ایجاد شکاف اولئوزرینی به خارج ترشح می شود که Terebentine de chio نام دارد و از هر درخت آن بر اثر ایجاد شکاف سالیانه معادل 300 تا 350 گرم از این ماده به دست می آید که رنگ آن خاکستری مایل به سبز یا زرد مایل به سبز است و بوی آن ملایم و مطبوع و طعمش معطر و اندکی تلخ مزه است و در موادی مانند الکل و اتر نیز کاملا محلول است.تمام قسمت های این گیاه از جمله برگ، ساقه جوان، گل، میوه، دانه،قسمت های مورد استفاده این گیاه دارویی هستند که به صورت جوشانده خام و یا چاشنی در غذا مورد استفاده قرار می گیرد. از ماه اسفند تا مرداد ماه زمان برداشت این گیاه دارویی مفید از طبیعت است و در هر منطقه ای به نامی مختص همان منطقه شناخته می شود و در استان کرمانشاه به نام های ونوشک، جاج کردی و ون شناخته می شود و در این استان در شهرستان کرند و کوه گهواره بیشتر از سایر مناطق استان دیده می شود.

به دلیل رشد کردن این گیاه در طبیعت بکر و دامنه های زاگرس که عاری از هرگونه دستکاری انسان مانند کود دهی و سم پاشی می باشد این گیاه کاملا ارگانیک است‌.

مزایای استفاده از ونوشک ارگانیک کرمانشاه

مزایای استفاده از ونوشک ارگانیک کرمانشاهبنه یا ونوشک مسکن درد کمر، درد پشت و درد قولنج بوده و ضماد ونوشک در درمان ورم ها و زخم های سخت بسیار مفید می باشد و از آن جایی که ونوشک دارای ویتامین های A و انواع B و D می باشد، مقوی و موثر برای اعصاب می باشد و ترک های لب را معالجه کرده و از شب کوری جلوگیری می کند و نرمی استخوان را درمان و برای جلوگیری از پوکی استخوان هم مفید است.

علاوه بر مزایای درمانی و دارویی این گیاه پر فایده مزایای دیگری هم وجود دارد.یکی از مزایای ونوشک تهیه خورشت ونوشک ارگانیک کرمانشاه است که از سوغات اصلی کرمانشاه است. برای تهیه این خورشت ابتدا دانه های ونوشک را جدا کرده سپس آنها را شسته داخل آبکش می ریزیم تا خوب خشک شوند. سپس در تابه ای گوشت چرخ کرده را همراه ادویه (نمک. فلفل سیاه. دارچین. زردچوبه) تفت داده سپس پیاز خرد شده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در آخر رب را هم به آن اضافه کرده و تفت می دهیم سپس سه لیوان آب به مواد اضافه کرده و روی شعله قرار می دهیم تا خوب بپزد بعد از پانزده دقیقه ونوشک های دانه شده را به خورشت اضافه کرده و نیم ساعت دیگر صبر می کنیم تا بپزد.

مرکز عرضه ونوشک ارگانیک کرمانشاه

مرکز عرضه ونوشک ارگانیک کرمانشاهعرضه ونوشک در استان ها و تهران در مراکز متفاوتی صورت می گیرد. فروشگاه های عرضه کننده سوغات کرمانشاه می توانند این محصول را به شکل عمده و در وزن مورد تقاضا خریداری کنند.مراکز خرید و فروش ونوشک در بازارهای ارائه کننده محصولات گیاهی می تواند مکان مناسبی برای تهیه این محصول پرخاصیت به شکل عمده باشند. با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی که منتصب به تولید کنندگان این محصول در مناطق مختلف کشور هستند می توان خرید این محصول را در حجم و بسته بندی دلخواه انجام داد و از کیفیت محصول خریداری شده اطمینان خاطر داشت.

1

  1. از این محصول برامون از کرمونشاه آوردن و خیلی خوب بود اینجا تنها سایتی بود که دقیقا همون محصول رو ارائه میداد ایشالا که به زودی ازتون تهیه کنم

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما