کلخنگ خام باکیفیت به نرخ روز

کلخنگ گیاهی پر سود و دارای خواص درمانی بسیاری است بومیان آن را پسته کوهی می‌نامند و در بسیاری از موارد خوراکی و دارویی کاربرد فراوان دارد. از کلخنگ خام باکیفیت ترشی درست می کنند و از آن داخل دوغ مانند نعنا و آویشن برای  طعم بهتر بهره می گیرند.

کلخنگ خام باکیفیت به نرخ روز

نکاتی درباره کلخنگ خام باکیفیت

نکاتی درباره کلخنگ خام باکیفیت

کلخنگ کوچک و سبز است در کوه‌ و داخل سنگ‌ها می روید طعم چرب و ترش دارد برای هوش و حافظه مفید است و برای سینه درد مفید است.

پس از جمع آوری کلخنگ چند روز کلخنگ خام را زیر آفتاب می گذارند تا خشک شود و درون هاون می‌کوبند و سپس آن را الک می کنند پس از طی این پروسه کلخنگ دوباره شسته می شود و درون دیگ به مدت دو ساعت می‌ جوشد تا مغزش پخته شود بعد از پختن دوباره آن را درون هاون ریخته و می کوبند تا پوستش کنده شود و کلخنگ را به مدت یک ساعت دیگر  زیر نور آفتاب قرار داده و در مرحله بعد کلخنگ ها را درون تابه بزرگ و تحت حرارت بالا قرار داده و تفت می‌دهند و بعد از سرد شدن کلخنگ آماده جداسازی مغز می شود این کار به صورت دستی انجام می دهند و در مرحله بعد مغز و پوسته‌های با هم مخلوط شده را با الک جدا می کنند و مغز کلخنگ آماده می‌شود و در مرحله آخر به مغزها مقداری آب و نمک اضافه کرده و در یخچال قرار میدهند و پس از خنک شدن آن را به مصرف می‌رسانند.طبع کلخنگ گرم است و برای افراد دارای مزاج گرم مضر است. همچنین به دلیل قاعده آور بودن کلخنگ بهتر است در دوران بارداری با مشورت پزشک نسبت به مصرف آن تصمیم گیری شود که مشکلی برای مادر و جنین بوجود نیاید. کاربرد کلخنگ می توان گفت درختی از جنس پسته است که نژاد مختلفی از آن وجود دارد. خنجک یا کلخنگ هم به آن در زبان محلی گفته می شود. 

بررسی کلخنگ خام باکیفیت

بررسی کلخنگ خام باکیفیت

بررسی کلخنگ خام باکیفیت از صمغ این درخت سقز درست می‌شود که جویدن آن باعث تقویت معده شده به هضم غذا کمک می کند  و ادرار آور است و جهت درمان ناخن از صمغ این درخت استفاده دارویی می شود.

از کلخنگ در صنایع تولید پلاستیک، تهیه واکس کفش و چرم برای جلا و براق نمودن و در صنعت چاپ نیز از آن استفاده می کنند. به علت نبود کارخانه فراوری اکثر سقز تولیدی در ایران به خارج از کشور صادر گردیده و به عنوان مواد اصلی در بسیاری از محصولات بکار برده می‌شود. کلخنگ درخت بومی شهر بانه می باشد و آمار دقیقی از تعداد درختان کلخنگ  موجود نیست. کلخنگ سرشار از ویتامین‌های است.

بیماری اعصاب و روان را بهبود  می بخشد و خشکی لب را برطرف می‌کند و همچنین از بیماری چشم پیشگیری می کند.

 کلخنگ نرمی استخوان را برطرف می کند.مردم محلی با صمغ کلخنگ پمادی درست میکنند که مالیدن آن بر بدن از گزش پشه در تابستان جلوگیری می کند.

برای رویش موهای بدن از کلخنگ استفاده می شود. میتوان برای صاف شدن صدا از روغن کلخنگ استفاده کرد و همچنین جهت رفع بیماری انگشتان دست می توان کمی از روغن کلخنگ را به روی انگشتان ماساژ داد. مصرف روغن کلخنگ در درمان یرقان و زردی پوست مفید و باعث بهبود آن می شود.

عوامل موثر بر نرخ کلخنگ خام باکیفیت

عوامل موثر بر نرخ کلخنگ خام باکیفیت

عوامل موثر بر نرخ کلخنگ خام باکیفیت با توجه به خاصیت دارویی بودن کلخنگ خام و مصارف پزشکی درمانی آن می توان گفت عوامل موثر بر نرخ کلخنگ خام در ایران به میزان تولید آن و شرایط اقتصادی کشور و  متاثر از قانون عرضه و تقاضا برای واردات آن و یا حتی صادرات آن می باشد  با صادرات کلخنگ خام به خاورمیانه و کشورهای همسایه می توانیم نقش عمده ای در رونق اقتصادی داشته باشیم و باعث ارزآوری و کاهش نرخ بیکاری در جامعه شویم.

4

  1. سلام وقتتون بخیر من برای فروش در مغازه آجیل فروشی مون یه ۱۰ کیلو نمونه کلخونگ گرفتم ازتون حدود دو هفته پیش الان میخاستم یه سفارش ۵۰ کیلویی بدم ممنون میشم پیش فاکتور و شماره کارت رو برای من بفرستین تو واتساپ

    • سلام
      شماره تلفن خود را در فرم وارد کنید تا همکارانم با شما تماس بگیرند 🌹🙏🌹🌹

  2. سلام
    من به شخصه کلخنگ خیلی دوست دارم.
    مخصوصاً در سن من که دندون ندارم خوردن کلخنگ خیلی خوب است.😂
    کلخون پوست نرمی دارد و مثل بنه محکم نیست و خیلی راحت با دندان شکسته می شود.
    اگر امکانش براتون هست من 20 کیلو کلخنگ می خوام، شما ارسال به ایذه استان خوزستان دارید یا نه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید🌹

    • سلام و درود خدمت شما
      بله قربان، کلخونگ هم موجود داریم.
      مشکلی برای ارسال نیست، ما به تمامی نقاط کشور ارسال داریم.
      در واتساپ با ما ارتباط بگیرید تا ثبت سفارش بشوید.🌹

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما