تهیه پسته کوهی سبز درجه یک برای تولید مغز بنه سبز با کم ترین قیمت درسال 99

خواستگاه اصلی درخت پسته کوهی همانطور که از نامش پیداست در کوه های سرسبززاگرس و بیشتر در استانهای لرستان,کردستان,کرمانشاه,ایلام است.اما امروزه در استان های دیگر از جمله کرمان,خراسان رضوی,جنوبی نیز یافت می شود برای تهیه پسته کوهی سبز درجه یک اقدامات ارزشمندی صورت میپذیرد.

تهیه پسته کوهی سبز درجه یک برای تولید مغز بنه سبز

پسته کوهی سبز

پسته کوهی سبز

در میان بومیان در فصل برداشت که به کوه می روند پسته کوهی را از درختان وحشی و بکر کوهستان جمع آوری می کنند.
از آنجا که درخت بنه خود رو است این محصول فقط به صورت طبیعی نه پرورشی وجود دارد .
پسته کوهی در بین بومیان اسم های مختلف  و رواج نسبتا فراوانی داردچراکه رنگ,عطر,طعم خاص و خوش خودش را دارد.
بنه یا پسته کوهی یک نوع گیاهی هست که علاوه بر کاربرد خوارکی که دارد,در داروسازی و صنعت نیز بسیار کارساز است.
از جمله خواص دارویی بنه می توان به تسکین دهنده سرفه,مسکن کمر درد,ضماد ورم ها و زخم ها نام برد. پسته کوهی سرشار لز ویتامین های A,B,C,D است که برای عملکرد درست بدن و سلامتی بسیار مهم هستند.برای بدست اوردن مغز پسته که پر خاصیت و خوشمزه است چند مرحله را باید پشت سر گذاشت چرا که میوه رسیده بنه همانطور که گفته شد سخت است و تا حدودی نیاز به تخصص در این زمینه احتیاج است.
در ابتدا به جمع آوری میوه پرداخته می شود و در مرحله بعدمیوه های مغز دار از بدون مغز جدا می شوند تابه مرحله بعدی بروند که در اینجا به آن پوک گیری یا جداسازی می گویند.
ودرآخر میوه برای فرآوری به کارخانه می رود ویا به بازار محلی رفته و به صورت فله به فروش می رسد.

قیمت پسته کوهی سبز خشک در سال ۹۹برای تولید مغزبنه

قیمت پسته کوهی سبز خشک در سال ۹۹برای تولید مغزبنه

از آنجا که درختان پسته کوهی گونه باارزش و در دورترین نقاط جنگلی قرار دارند اما خوشبختانه سطح وسیعی رابه خود اختصاص دادند.مردم محلی برای تامین معاش خود به این درختان وابسته  هستند. طی سالیان گذشته به دلیل قطع بی رویه همچنین آتش سوزی جنگل های زاگرس از تعداد درختان پسته کوهی بسیار کم شده اما این کمیت تاثیر زیادی در قیمت تمام شده پسته کوهی نداشته است.
در تعیین قیمت پسته کوهی خشک عوامل بسیاری دخیل هستند. عامل فرآوری و بسته بندی محصول از جمله عواملی هست که در بالا بردن قیمت تمام شده محصول تاثیر دارد.چراکه بسته بندی محصول قطعا مانع بروز مشکل و خرابی میوه و همچنین از ورود عامل بیماری زا جلو گیری می کند.برای آنکه بتوانید محصول را با قیمت پایین تری خریداری کنید,به بازارهای محلی شهرهایی که تولید کننده مغز بنه هستند می توانید مراجعه کنید.
البته شایان ذکر است که قیمت پسته کوهی خشک در سال ۹۹با توجه به نوسانات بازار در حال تغییر است.

خرید و فروش بنه کوهی سبز در فصل بهار

خرید و فروش بنه کوهی سبز در فصل بهار

از آنجا که پسته کوهی میوه ای است پاییزی است ودراواسط مهرماه از درختان ناحیه زاگرس برداشت و فروخته می شود.
خرید و فروش بنه کوهی در فصل بهار به مانند فصل برداشت آن رواج چندانی ندارد چراکه در فصل بهار میوه تازه پسته کوهی کم یاب شده و شش ماه تا میوه دهی مجدد درختان بنه زمان صرف می شود.
خریدن مغز بنه به نظر با صرفه تر از خریدن پسته کوهی است چراکه از هر۴الی۵کیلو پسته کوهی یک کیلو مغز بنه مرغوب بدست می آید و استفاده از مغز بنه نسبت به خود میوه آسانتر بوده است.
همچنین در فصل بهار بازار های محلی فروش پسته کوهی وجود ندارد و بیشتر خرید و فروش این محصول از طریق فروشگاه اینترنتی و به صورت  فرآورده های تولیدی پسته کوهی ودر بسته بندی و با اضافه شدن ارزش افزده به مغز بنه انجام می گیرد.

برای مشاوره و ارتباط بهتر در

Whatss App 

کلیک کنید

5

  1. سلام وقتتون بخیر و عرض خسته نباشید خدمت تیم کوشا کوشا دانه من برای سال از تحقیقات مراجع به پسته کوهی و انواع پسته به سایت شما رسیدم و مقاله هاتون رو مطالعه کردم و واقعاً از کامل بودن مقالات تون لذت بردم و واقعاً استفاده کردم ممنونم از این مطالب مفید و جامع تون متشکرم

  2. سلام من برای عراق هرماه یک تنی بنیه سبز میخام که یکدست باشه خب به طبع قیمت مناسب و پوکی کمی داشته باشد امکان تهیه همچین باری رو برای ما دارید ؟؟؟؟ . اینکه هربار چند روز ظول میکشه تا این بار ر جور کنین؟/

  3. سلام و عرض خسته نباشید
    من برای اینکه قیمت کره پسته رو بتونم یکم بیارم پایین تر از پسته و پسته کوهی همزمان استفاده کنم چون من کره خالص به مشتریام میدادم همیشه

  4. سلام و خسته نباشید
    من هر روز موقع بنه چینی با دوستانم به کوه می رویم و بنه می چینیم.
    ما معمولاً در روز حدود ۴۰ تا ۵۰ کیلو بنه میچینیم و با خودمان می آوریم.
    بنه ها را در حیاط و بر پشت بام خشک می کنیم.
    قسمتی از آن را به بازار ها می فروشیم و بیشترش را به کوشا دانه می‌فروشیم تا آنهارا مغز میکند.
    کوشا دانه با قیمت مناسبی بنه های ما را می خرد.
    🌹ممنون از کوشادانه🌹

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما