خرید انواع ونوشک مرغوب ارزان قیمت

ونوشک مرغوب با قیمت ارزان را، مانند هر محصول دیگری، می توان به دو روش اینترنتی و حضوری خریداری کرد.

در صورتی که قصد خرید این محصول با قیمتی مقرون به صرفه را دارید، بهترین راه این است که آن را به صورت عمده و فله خریداری کنید.

نوع بسته بندی این محصول، به این علت که مکانیزم بسته بندی، هزینه‌ بر است بر قیمت نهایی محصول تاثیر می گذارد و قیمتی بالا تر، نسبت به نوع فله آن دارد.

خرید انواع ونوشک مرغوب ارزان قیمت

همه چیز درباره ونوشک مرغوب

همه چیز درباره ونوشک مرغوب

در این مبحث می خواهیم اطلاعاتی درباره ونوشک و خواص درمانی آن برای شما شرح دهیم.

ونوشک یا همان پسته کوهی، در طب سنتی حبه الخضراء نامیده می شود. نام علمی ونوشک Pistacia atlantica است. ونوشک درختی از خانواده پسته است، این درخت دارای واریته‌ های مختلفی است.

درخت ونوشک به نام‌ های دیگری نیز معروف است، نام هایی مانند: کلخنگ، خنجک، بنه. از ونوشک برای خوشبو کردن روغن حیوانی، دوغ و درست کردن ترشی استفاده می‌ کنند.

درخت ونوشک، دارای شیره ای است، به نام سقز. سقز در گویش های کردی و لری به اسامی دیگری معروف است. در لرستان به ونوشک، بریژه و در کردستان به آن، بنشت گفته می‌شود. صمغ این درخت رنگ سبز خیلی روشن دارد، این صمغ بسیار چسبنده و غلیظ است. این صمغ دارای خواص دارویی بسیار زیادی است و به عنوان درمان کننده یبوست، همانند یک ملین عمل می‌کند.

توجه داشته باشید، با وجود فوائد زیادی که مصرف ونوشک مرغوب دارد، توصیه می شود مادران باردار در دوران بارداری خود، برای مصرف این میوه با پزشک معالج خود مشورت کنند، تا برای آن ها مشکلی ایجاد نشود

درست هم زمان با رسیدن خرمای زامردان، میوه ونوشک می رسد و می توان آن را به مصرف رساند. میوه نارس ونوشک، بدون نیاز به شکستن پوسته قابل مصرف است. در حالی که میوه رسیده آن، پوسته ای سخت دارد و کروی شکل است. مغز میوه و نوشک شبیه پسته است، ولی تنها تفاوت آن با پسته در اندازه آن است، اندازه ونوشک کوچک تر است. میوه آن طعمی ترش دارد و رنگ آن سبز تیره است. ونوشک طبعی بسیار گرم دارد و مصرف بیش از حد آن، برای افراد گرم مزاج پیشنهاد نمی‌ شود.

 همانطور که در مبحث مذکور اشاره کردیم، میوه ونوشک دارای خواص درمانی است.

خواص درمانی ونوشک عبارتند از:

ضماد ونوشک در درمان زخم های سخت و ورم ها موثر است.

داروی گیاهی این میوه، دارای انواع ویتامین ها از جمله ویتامین A, B, D می باشد.

میوه کلخنگ مقوی اعصاب است و در آرامش ذهنی موثر است.

مصرف آن هنگام درد کمر، درد قولنج و… موثر است.

طبع گرم آن، سبب تقویت و افزایش نیرو و قوای جنسی می شود

میوه کلخنگ در صورتی که مرغوب باشد، ترک لب را از بین می‌برد.

مصرف آن برای درمان پوکی استخوان موثر و مفید است.

در صنعت داروسازی از این میوه پماد درست می کنند و ضماد آن بر روی بدن از گزش حشرات ممانعت می کند.

راهنمای خرید ونوشک مرغوب

راهنمای خرید ونوشک مرغوب

برای خرید ونوشک باید به نکاتی توجه کنید، تا بتوانید مرغوب ترین و با کیفیت ترین نوع این محصول را خریداری کنید.

ونوشک‌ مرغوب دارای طعمی مایل به ترش است، در صورتی که طعم ترشی، شوری و تندی بیش از حد بر آن غالب باشد، نشان از نا مرغوب بودن این محصول دارد.

مغز ونوشک مرغوب یکدست است و در آن هیچ آشغالی وجود ندارد. ونوشک هایی که بسته بندی شده اند، از نظر بهداشتی سالم تر هستند و می توان آن ها را با اطمینان خاطر بیشتری مصرف کرد.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، رنگ میوه ونوشک سبز تیره است، در صورتی که رنگ دیگری بر آن غالب باشد، نشان از نامرغوب بودن این محصول دارد.

مرکز عرضه ونوشک مرغوب

مرکز عرضه ونوشک مرغوب

ونوشک مرغوب در مناطق کوهستانی کردستان ایران می روید.

میوه درخت کلخنگ در اواخر  تابستان به طور کامل می رسد. افراد بومی این منطقه، مغز درخت بنه را که دارای پوسته ای سخت است، به روش خاص خود می شکنند و آن را مغز کرده، به صورت فله و بسته بندی به عرضه می رسانند.

در واقع مرکز عرضه ونوشک مرغوب، در مناطقی است که درخت آن می روید.

2

  1. سلام اوقات به کام
    من از شما ونوشک تهیه کردم البته در منطقه ما بهش خنجک میگن . بسیار تازه و ترد بود . بسیار تمیز و با کیفیت و یکدست بود . ممنونم که انقدر مشتری مدار هستید 🌹

  2. قیمتشون رو میفرمایید؟ من یه ۲ کیلو میخاستم ممنون میشم شماره کارت و بفرستین تا منن واریز کنم بفرستین برام

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما