بازار خرید مغز پسته دهان بسته

با توجه به اینکه پسته خندان در رقم های متفاوت پسته مرغوب ترین و با کیفیت ترین نوع پست محسوب می شود اما بازار خرید مغز پسته دهان بسته درمقایسه با پسته خندان از رونق بهتری برخودار است چرا که این محصول بدلیل زیادی بیشترین خواهان راخارج از مرزهای ایران داراست. اگرچه که بازار های مصرف داخلی پسته خندان مشتریان زیادی دارد وقیمت بالاتری را داشته است. اما پسته دهان بسته نیز به مانند پسته خندان مشتریان خاص خودرادارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مغزپسته دهان بست دربسیاری از محصولات عمده ی تولیدی پسته کاربرد دارد و همین امر موجب پیشی گرفتن این محصول از دیگر انواع پسته شده است. معمولاً پسته دهان بسته به دو دسته تقسیم می‌شود که یکی گرد که از انواع رقم های پسته فندقی, کله قوچی و عباسعلی به دست می‌آید و دیگری کشیده که از  پسته‌هایی با رقم های اکبری, بادامی, سفید, احمدآقایی تشکیل شده است.

بازار خرید پسته دهان بسته بیشتر در صادرات این محصول به کشورهای مختلف از جمله چین, ترکیه, امارات و کشورهای اروپایی است که هر کدام از این کشورها عمدتاً به دلیلی اقدام به خرید مغز پسته یا پسته دهان بسته می‌کنند. کشور چین به دلیل اینکه به دلیل اینکه قیمت این محصول نسبت به پسته خندان بسیار کمتر می باشد برای تولید پسته خندان در داخل کشور و تبدیل پسته دهان بسته به آب خندان متقاضی این نوع پسته در رقم های اکبری و احمد آقایی است کشورهای اروپایی نیز به دلیل بهداشتی بودن دهان بسته مغز پسته دهان بسته و نداشتن سم افلاکتوسین در مغز را بخرید این محصول از فروشندگان ایرانی هستند.

بازار خرید مغز پسته دهان بسته

روش باز کردن پسته دهان بسته

روش باز کردن پسته دهان بسته

تست زمانی که از باغات جمع آوری می شود به دو دسته تقسیم می شود ۱خندان ۲ دهان بست

پسته خندان که راه آن مشخص است برای بسته بندی و کنترل کیفی یا فروش به صورت فله عرضه می شود اما دسته دوم دهان بسته ها که روش بازکردن پسته های دهان بسته به شرح زیر است :بدلیل اینکه این پسته ها موفق به شکستن پوست سخت خود نشده اند گاهی پیش می اید پوشش اصلی و قسمت نرم درروی پوسته سخت از انها جدا نشده است.

پس اول به مرحله پوست نرم گیری میروند و بعداز ان داخل اب قرار می گیرند تا پوسته سخت آن کمی نرم شود و بعد نوبت دستگاه پوسته شکن میشود در این دستگاه اتفاقی که برای پسته دهان بسته رقم میخورد این است که پسته ها گروهی داخل محفظه می روند و در بین دو تسمه نقاله قرار می‌گیرند یکی ثابت و در بالای پسته و دیگری متحرک که در زیر پست قرار می گیرد که با حرکت تصمیم متحرک و همچنین برخورد پسته ها با یکدیگر به دلیل نرم شدن پوسته سخت پسته دهان بسته این پوسته شبیه به پسته خندان می‌شکند و مغز پسته نمایان می گردد.  به دلیل اینکه این کار با واسطه داخل آب قرار دادن صورت میپذیرد بدان پسته  آب خندان می‌گویند. اما استفاده از این روش نه تنها روی کیفیت اصلی مغز تاثیر می گذارد روی قیمت تمام شده محصول نیز اثر دارد و باعث افزایش قیمت تمام شده محصول مغز پسته دهان بسته می گردد.

پخش مغز پسته دهان بسته

 

پخش مغز پسته دهان بسته در سراسر کشور عزیزمان همچنین سراسر کشور های شناخته شده جهان مطرح است زیرا که کیفیت و مرغوبیت کالا های ایرانی در تمامی ملل های مختلف جایگاه ویژه ای یافته و به همگان شناخته شده است البته ناگفته نماند که پخش مغز پسته دهان بسته در کشور عزیزمان چندان استقبالی که باید داشته باشد را نداشته و در این زمینه جای کار بسیاری دارد و باید به همگان شناسانده شود اما پخش این محصول به کشورهای مختلف با همسایگان کشورمان فراوانی دارد کشورهای عربی از جمله امارات خرید مغز پسته دهان بسته هستند.

چرا که این مغز نسبت به دیگر مغز های موجود بهداشتی تر بوده است وقارچ وسم در مغز ات وجود ندارد پخش مغز دهان بسته به صورت مستقیم به کشورهای مانند ژاپن صورت نمی گیرد چرا که این کشور بیشتر از طریق واسطه با کشورهای اروپایی اقدام به خرید این محصول می نماید و بیشتر از طریق کشور ایتالیا و فرانسه اقدام می‌کند که قیمت تمام شده محصول برای این کشور بسیار بالا می رود که البته بیشتر کشورهای خواهان این محصول پسته دهان بسته را خواهانند ولی بسیاری از آنها امکان را ندارند و به همین خاطر سفارش مغز پسته دهان بسته را به شرکت‌های تولیدی ایرانی میدهند.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

4

  1. سلام و درود خدمت شما
    من بارها کلمه پسته دهن بست رو شنیده بودم و برام جالب شد که نحوه فرآوری این پسته رو مطالعه کنم ‌ ممنون از مقاله کامل و جالب شما

  2. سلام
    فرآوری مغز پسته دهان بسته بدون امکانات خیلی دشوار است.
    ما سال قبل با انبُر های پسته شکن پسته را می شکستیم اما امسال می‌خواهیم با دستگاه‌ های که از شما خریداری کردیم پسته را فرآوری کنیم.😍
    ممنون از کوشا دانه

    • سلام و درود خدمت شما جناب آقای محمدی
      ما خوشحال هستیم که شما از محصولات ما رضایت دارید.🌹
      در خدمت شما هستیم.🌹

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما