فروش عمده ونوشک تنوری

ونوشک یا پسته کوهی گیاهی است که در مناطق بکر غربی کشور به صورت خودرو و بدون دخالت انسان میروید و به رنگ سبز فسفری که نشان دهنده نارسی آن است در فصل بهار به بازار می آید که هم به صورت نارس و هم به صورت رسیده قابل استفاده است. در نوع رسیده آن رنگ میوه به سمت تیره شدن و پوسته آن به سمت سخت شدن میرود. 

در گویش های محلی مختلف به این گیاه ،ونه تق ،بنه ،کلخنگ و …. نیز میگویند.

ونوشک تنوری در ظرف آجیل بسیاری از مردم مناطق غرب نشین یافت میشود و به خاطر طعم منحصر به فردش طرفداران زیادی دارد.

فروش عمده ونوشک تنوری

آشنایی با ونوشک تنوری

آشنایی با ونوشک تنوری ونوشک تنوری یا همان ونوشک بو داده میوه ای است که مانند سایر تنقلات مثل انواع تخمه، پسته، بادام و بادام زمینی بعد از چیده شدن از درخت به دو صورت  بو داده و بو نداده قابل مصرف بوده که به طبع نو غیر تنوری یا بو نداده آن دارای خواص بیشتری است نسبت به نوع بو داده آن چرا که برای بو دادن مقداری نمک زده میشود و حرارت داده میشود که برای افرادی که مشکل فشار خون دارند مصرف مواد شور و نمکی مضر است با این حال  نوع تنوری آن نیز خواص زیادی داشته و بسیار خوشمزه است.

این گیاه خواص درمانی زیادی داشته و بیشترین مصرف درمان آن برای بیماری های گوارشی است. همچنین از شیره درخت ونوشک آدامس سقز ساخته میشود و به علت حالت چسبناکی که شیره درخت این گیاه دارد در صنایع چسب سازی از آن استفاده میکنند. . 

به جرئت میتوان گفت خاصیت ونوشک با پسته طبیعی برابری کرده و حتی از آن بیشتر است ، امروزه تشخیص داده شده که در ونوشک نوعی ماده که در داروهای ضد افسردگی وجود دارد یافت میشود و برای بیماری های افسردگی قابل استفاده است.

همچنین از روغن طبیعی این ماده مغذی استفاده های درمانی زیادی میتوان کرد.

تفاوت عمده انواع ونوشک

تفاوت عمده انواع ونوشک انواع ونوشک به دو صورت نارس و بو داده قابل استفاده است نوع نارس گیاهی است جوان که پوسته آن سبز و نرم و قابل خوردن میباشد و گاهی افراد به عنوان میوه در ظرف میوه خود از آن استفاده میکنند استفاده دیگر از نوع نارس در دوغ و ماست است و چون این گیاه طبع گرمی دارد برای از بین رفتن سردی دوغ و ماست یا به صورت خوشه کامل و یا به صورت دانه دانه شده در ظرف دوغ ریخته و مصرف میکنند . و چون نوع تازه این گیاه در فصل بهار رشد میکند خیلی از افراد تازه آن را خریده و خشک کرده و آسیاب میکنند و به عنوان پودر مانند سایر سبزیجات خشک در غذاهای خود میریزند که هم طعم منحصر به فردی داشته و هم در زمستان در دسترس است.

با ونوشک تازه و سبز شما میتوانید انواعی از ترشی ها و غذاهای لذیذ محلی نیز تهیه کنید.

اما ونوشک بو داده نوع رسیده گیاه است که پوسته آن سفت شده و غیر قابل خوردن است و میوه را از درخت جدا کرده و دانه های آن را از خوشه جدا کرده و در تنور مخصوص ریخته و ونوشک تنوری شما قابل خوردن است. فقط باید پوست آن را شکسته و مغز آن را میل نمایید.

توزیع و پخش ونوشک تنوری به سراسر ایران

توزیع و پخش ونوشک تنوری به سراسر ایران پخش ونوشک از غرب کشور به صورت عمده به سایر مناطق کشور انجام میشود و شما میتوانید محصول مورد نظر خود را در برخی فروشگاه ها که محصولات شهر های دیگر را به فروش میرسانند تهیه کنید.

قیمت محصول هم با توجه به حجم و بسته ای بودن و یا فله ای بودن آن حساب میشود. اما در کل با توجه به اینکه به صورت محدود و در مناطق خاصی میروید و بسیار پر خاصیت است و ارگانیک تولید شده نسبت سایر مغز ها مثل پسته قیمت پایین تری دارد. و این محصول توسط افرادی که با مناطق کوهستانی آشنایی دارند برداشت میشود و به فروش میرسد.

3

  1. سلام
    شما سفارش های کوچیک مثل ۲ ۳ کیلو رو هم ارسال میکنید؟
    من برای طبق خورشت میخاستم اگر امکانش نیست ۵ کیلو دیگه حداکثر برای من ارسال کنین و اینکه لطف میکنین بفرمایید هزینه رو چطور باید حساب کنیم باهاتون ممنون

  2. سلام اوقاتتون بخیر
    ونوشک تنوری یعنی ونوشک پخته شده ؟؟
    یا یه نوعی از ونوشک هست و اینکه ممنون میشم قیمت بگید لطفا

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما