فروش ونوشک کرمانشاه در بازار

ونوشک از میوه های گیاهی در مناطق کوهستانی و نیمه خشک است که درخت آن به صورت خودرو رشد کرده است و این درخت معمولا در بین صخره های کوهستان وجود دارد. این درخت بیشتر در استان های ایلام، کرمانشاه و لرستان وجود دارد. ونوشک کرمانشاه از جمله ونوشک هایی است که به صورت گسترده درخت آن در کوهستان های کرمانشاه وجود دارد، در زبان لری و لکی به اسم قُلَنگ شناخته شده است، در خراسان به آن بنه می گویند. ونوشک کرمانشاه در واقع همان پسته کوهی می باشد. 

فروش ونوشک کرمانشاه در بازار

ونوشک کرمانشاه را چگونه تشخیص دهیم

ونوشک کرمانشاه را چگونه تشخیص دهیم  ونوشک کرمانشاه کیفیت خوبی دارند و دانه های آن تقریبا درشت هستند به خاطر آب و هوای مناسب برای درخت این میوه ها در کرمانشاه هر ساله شاهد تولید مقدار زیادی از ونوشک در شهر کرمانشاه هستیم. بیشتر ونوشک کرمانشاه به رنگ سبز تیره است که بهترین نوع و باکیفیت ترین نوع از ونوشک می باشد. ونوشک با رنگ زرد و نارنجی کیفیت پایین تری دارند. ونوشک در زبان کردی به وهنوشک معروف است. ونوشک شهر کرمانشاه در اواخر تابستان و اوایل پاییز به صورت رسیده به دست می‌آید و چیده می شود. بهترین ونوشک ایران ونوشک درختان کرمانشاه و  ایلام هستند لرستان هم بد نیست ولی اندازه این میوه در لرستان کوچکتر از ونوشک های کرمانشاه است. 

ونوشک کرمانشاه چه محاسنی دارد؟

ونوشک کرمانشاه چه محاسنی دارد؟ ونوشک کرمانشاه محاسن و ویژگی‌های خیلی زیادی دارد که در اینجا به برخی از آن ها می پردازیم یک حسن و ویژگی خیلی مهمی که این میوه های گیاهی دارند درمان کم خونی است، ونوشک اصل و مرغوب کرمانشاه طعمی ترش مانند و ملس دارد از آن به عنوان نوعی طعم دهنده به خاطر بوی خیلی خوبی که دارد در دوغ و روغن حیوانی استفاده می‌کنند. روغنی که از این ونوشک های کرمانشاه تهیه می کنند خواص بسیار درمانی دارد و به جز استفاده از روغن، آن ها را به صورت خام مورد استفاده قرار می دهند، نوع خام آن در فصل بهار و در اردیبهشت ماه به دست می‌آید که خوردن آن با پوسته خیلی نرم تر از زمان رسیدن آن است چون این میوه وقتی به طور کامل رسیده می شود پوسته آن سفت تر می شود که با دندان، شکستن آن سخت می شود. ونوشک کرمانشاه خاصیت و طبع گرمی دارد استفاده آن برای افرادی که طبع بدنی آنها سرد است توصیه می شود. خاصیت ضد ماین بودن ونوشک باعث درمان یبوست می شود. خوردن ونوشک باعث تقویت نیروی جنسی در بدن می شود. مردم کرمانشاه خودشان عقیده دارند که مصرف آن برای تسکین دردهای معده تاثیر معجزه آسایی دارد، این ها فقط برخی از ویژگی های ونوشک کرمانشاه بود که به صورت مختصر گفته شد.

بزرگترین مرکز عرضه ونوشک کرمانشاه

بزرگترین مرکز عرضه ونوشک کرمانشاه بزرگترین مرکز عرضه ونوشک در کرمانشاه با خریداری کردن تمام ونوشک های بخش های کوچکتر کرمانشاه که در زمان رسیدن این میوه شروع به خریدن این ونوشک های می کنند و همچنین خرید مستقیم کردن از کشاورزان به وجود می آید، بعد از بزرگترین مرکز عرضه آن را به استان های بزرگ دیگر پخش می‌کنند. شهر های بزرگتر به دلیل تراکم جمعیت بیشتر طبیعتا خواستار مقداری بیشتری از ونوشک یا همان پسته کوهی کرمانشاه  هستند به همین دلیل کار پخش و انتقال آن در شهر های بزرگتر به صورت گسترده تری مورد پیگیری قرار می گیرد. خارج از برآورد کردن نیاز های داخلی ایران که هم به صورت بسته بندی و هم به صورت فله ای این میوه مقوی را خرید و استفاده می کنند و در صنعت داروسازی و طب سنتی که مورد استفاده قرار می گیرد، صادر کردن ونوشک کرمانشاه به کشورهای دیگر از جمله ترکیه باعث رونق اقتصادی در این زمینه شده و کمکی به اقتصاد و ایجاد شغل برای جوانان امروزی شده است. کشورهای  اروپایی هم هر ساله مقدار زیادی از این محصول را از ایران خریداری می‌کنند. 

6

  1. سلام من ازاین سایت پسته کوهی یاهمون ونوشک کرمانشاهی تهیه کردم وخوب بودطعم خوبی داشت وتازه بود

  2. تشکر بابت این ونوشک خوش طعم خوش مزه ما چند کیلو خریدیم و خیلی هم راضی بود خیلی‌هم زود به دستمون رسید

  3. سفارش من امروز رسید دستم واقعا کیفیت و بسته بندی و ارسال و همه چیز عالی بود خداروشکر که شمارو پیدا کردیم❤💗

  4. سلام
    قربان ونوشک احیاناً همون بنه خودمون نیست؟
    اگر نیست من تازه شنیدم و در موردش اطلاعی ندارم.
    اگر هست چه جالب فهمیدیم بنه اسم های روی بنه میزارن.
    ممنون از کوشا دانه🌹

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما