قیمت پسته وحشی اعلا در بازار ایران

پسته وحشی درختی به ارتفاع ۲_۷ متر دارد که درخت آن خودرو بوده و در پاییز به رنگ نارنجی در می آید برگ های این گیاه تک شانه و ۵تا ۷ گل آذین دارد. این گیاه تک جنسی و دارای ۵ کاسبرگ و بدون گلبرگ است. شاخه های این درخت سفید مایل به خاکستری است .

درخت پسته وحشی در استان های لرستان ، کردستان ، کرمانشاه ، ایلام و چهارمحال و بختیاری دیده می شوند. میوه این درخت بیشتر در تهیه و تولید ترشیجات استفاده می شود ولی میوه خشک آن با داشتن مغز همانند پسته است . کردها به آن قسقوان و مردم خراسان به آن بنه می گویند. در کرمان نیز به آن بنه می گویند که غذای محلی کرمانی هم به شمار می رود. به نوع بدون پوست این میوه بنک می گویند. چون پسته وحشی خواص زیادی دارد در تهیه غذاهای سنتی به کار برده می شود .

پسته وحشی اعلا جزو میوه هایی است که در اغلب کشورها رشد می کند ولی ایران یکی از کشور های صادر کننده این پسته وحشی به حساب می آید.

قیمت پسته وحشی اعلا در بازار ایران

دانستنیها درباره پسته وحشی اعلا

دانستنیها درباره پسته وحشی اعلادرخت پسته وحشی در مناطق کوهستانی با آب و هوای نه چندان سرد رشد می کند و امروزه جزو درختان حفاظت شده از آن یاد می کنند. مغز این میوه شبیه به پسته ولی در اندازه کوچکتر است. سختی پوست دانه باعث می شود که در شرایط عادی نتوان با کاشت نهال آن را تولید کرد و باید بعد از چند سال ماندن در محیط یا ترک خوردن پوسته در یخبندان در بهار جوانه بزند. 

پسته وحشی اعلا هم در مصارف دارویی و هم صنعتی به کار گرفته می شود.

پسته وحشی برای کبد و طحال مقوی بوده و باعث خارج کردن اقسام کرم معده می شود .سرفه و خفقان را بهبود داده و مسکن درد پشت ، درد کمر و درد قلنج است.  چون این گیاه دارای ویتامین آ و اقسام ب و د است به عنوان تقویت کننده اعصاب به کار برده می شود. ترک لب را تسکین و از ابتلا به شب کوری جلوگیری می کند.

عمر مفید پسته وحشی اعلا

عمر مفید پسته وحشی اعلامغز پسته وحشی اعلا که به آن پسته بنه نیز گفته می شود در نقاط مختلفی از ایران تولید می شود (پسته کوهی در آب و هوای نیمه  خشک سرد و سرد مدیترانه ای قرار گرفته است ) در خصوص قیمت روز پسته کوهی باید گفت که این محصول بنابر دلایلی از قیمت متفاوتی برخوردار است که می توان به دلایلی چون میزان تقاضای خریدار یا مشتری در بازار برای آن، هزینه ای که برای فرآوری صرف آن می شود، کیفیت و مرغوبیت محصول و … اشاره نمود. البته خرید پسته کوهی در اواخر تابستان از قیمت روز مناسب تری برخوردار است.درخت پسته وحشی یا بنه از آن درخت هایی است که با آب و هوا و اقلیم خشک و نیمه خشک سازگاری دارد. میانگین عمر این درختان ۳۰۰ سال است ولی درختانی با عمر بیش از ۵۰۰ سال نیز در کوهستانهای زاگرس مخصوصا اطراف شهر میمند  کرمان وجود دارد.

قیمت کلی پسته وحشی اعلا در بازار

قیمت کلی پسته وحشی اعلا در بازارقیمت پسته وحشی بستگی به نوع آن دارد. به همین دلیل از لیست قیمت متفاوتی برخوردار بوده است . امروزه مرکز خرید اینترنتی نیز در خرید و فروش پسته وحشی بسیار  کار آمد است. قیمت پسته اعلا سبز در مقایسه با انواع رسیده و بی کیفیت آن بسیار بالاتر است. مغز پسته کلا به دو نوع کوهی و باغی یا وحشی تقسیم بندی می شود که هر کدام از کیفیت و قیمت متفاوتی برخوردار است. ویژگی بسیار مهم پسته وحشی ارگانیک بودن آن است به طوری که در تولید و رشد آن انسان هیچگونه دخالتی ندارد به همین دلیل پسته وحشی دارای گواهی ارگانیک از شرکت بیوسان گواه، در مجموعه بازرگانی آرین خریداری و به بازار فرستاده می شود.مغز پسته وحشی روغن بسیار خوبی دارد به همین دلیل در صنایع روغن گیری از آن استفاده می شود.

3

  1. سلام
    وقتتون بخیر
    من یه سفارش 20 کیلویی داشتم برای نمونه که بار رو ببینیم و انشالله بتونیم یه سفارش 400 کیلویی بدیم بهتون

  2. سلام حال واحوالتون چطوره ممنون ازشما که اینقدر به کیفیت محصولاتی که دست مشتری میدید دقت میکنید وهمه روازخودتون راضی نگه میدارید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما